Bedrijven – Kerken – andere instellingen

Bedrijven – kerken en andere instellingen

Sinds december 1998 zorgt Stichting Naar School in Haïti ervoor dat kinderen in dat land basisonderwijs volgen en daarmee kans hebben op een betere toekomst. Het project is klein begonnen maar inmiddels heeft Marijke Zaalberg ervoor gezorgd dat bijna 1.000 kinderen elke dag naar school kunnen èn te eten krijgen. Haïti is een land waar mensen weinig kansen hebben. Het is bovendien het armste land van het westelijk halfrond. Het merendeel van de bevolking leeft onder de armoedegrens. De afgelopen jaren waren extra zwaar. Er waren orkanen en een cholera epidemie. En wie herinnert zich niet de beelden van de allesverwoestende aardbeving van 2010? Of de orkaan Matthew in 2016?

Stichting Naar School in Haïti wil haar werk nog tot in lengte van jaren voort zetten. Maar om een complete school draaiende te houden (met 250 leerlingen die ook een broodje en warme maaltijd krijgen en met ruim 40 lokale mensen als personeel) is geld nodig. Veel geld. Bijna € 250.000 per jaar. Daarvoor zijn wij volledig afhankelijk van donateurs.

Om ons werk structureel te ondersteunen zijn wij gestart met het Haïtikidz Support Plan. U maakt met het met een maandelijkse bijdrage mogelijk de school draaiende te houden. En elk kwartaal ontvangt u onze nieuwsbrief waarin wij u op de hoogte houden van het reilen en zeilen van de school. Via onze website kunt u het allerlaatste nieuws lezen maar ook onze financiële jaarverslagen inzien. En natuurlijk zijn wij te volgen via Facebook.

Kijk hier voor meer informatie.