Supermarkten – statiegeldactie

Statiegeldactie

Stichting Naar School in Haïti heeft een geweldige flessenbonnen actie op touw gezet! Jij kan ons helpen door een supermarkt te benaderen in jouw omgeving en daar de statiegeld actie te starten. We hebben een flyer opgesteld om bij de  flessenautomaat in de supermarkt op te hangen.

Hoe gaat deze actie in z’n werk:
U print onderstaande flyer uit en gaat ermee naar de supermarkt in je woonplaats en hopelijk ook naar een aantal andere supermarkten in uw directe omgeving. Daar vraagt u naar de manager van de supermarkt en geeft een korte uitleg van de stichting en vraagt of de flyer voor een aantal weken of maanden in de supermarkt mag hangen. Bij het lege flessenapparaat in de supermarkt plaats u een Haïti – bus  waar klanten flessenbonnetjes in kunnen stoppen, in plaats van die zelf te verzilveren bij de kassa. Vaak hebben de supermarkten al een aparte kist of bus waarin bonnen voor goede doelen worden verzameld. De opbrengst van deze bonnetjes maak je over naar onze stichting.

De ervaring is dat in een korte periode veel flessenbonnen  gedoneerd worden door klanten in supermarkten. Elke € 0,25 van een simpele plastic fles helpt!
Kleine bedragen aan statiegeld vormen te samen tenslotte weer een euro. Als u een steentje bij wil dragen aan een betere toekomst voor de kinderen in Haïti; print dan nu onderstaande flyer uit en stap op de fiets naar de supermarkt!
(plastificeer de flyer eventueel)
Het is eenvoudig, u kunt meteen aan de slag en helpt onze projecten in Haïti enorm!
Wellicht zijn er meer mensen in uw familie / vriendenkring die op deze leuke en eenvoudige manier de kinderen in Haïti willen helpen.

Download hier de emballage flyer:

Emballage flyer Stichting Naar School in Haïti

Graag willen we weten welke supermarkten aan onze actie meewerken. Ook voor informatie en vragen kunt u contact opnemen met ons stichtingskantoor in Gees. Secretaresse Marjan Cornelis staat u met plezier te woord: info@stichtingnaarschoolinhaiti.nl
of bel 0524-511844

Een voorbeeld van een emballagezuil om naast het flessenautomaat te zetten in de supermarkt. Andere uitvoeringen en materialen zijn ook mogelijk.