Project ‘Lezen voor Lezen’

‘Lezen voor Lezen’

Deze actie is speciaal bedoeld voor basisscholen. Kom in actie voor leeftijdsgenootjes in Haïti.

‘Lezen voor Lezen’ is een sponsoractie op uw basisschool, waarbij leerlingen zich laten sponsoren door ouders, opa’s & oma’s, buren en andere bekenden. Het doel is om in een afgebakende periode zoveel mogelijk boeken, prentenboeken, stripboeken of informatieboeken te lezen of voor te lezen. U kunt zelf kiezen hoe er gesponsord wordt: per gelezen boek of per tijd (bijvoorbeeld een kwartier).

Met behulp van dit actieconcept stimuleert u niet alleen het leesonderwijs binnen uw school, het is één van de leukste manieren om kinderen aan te zetten tot het maken van meer leeskilometers. U steunt tegelijkertijd de kinderen in Haïti, zodat ook zij goed basisonderwijs kunnen krijgen. Ook kunt u deze actie gebruiken om uw eigen schoolbibliotheek aan te vullen met leuke, nieuwe leesboeken. Een mooie combinatie!

De helft van de opbrengst van deze sponsoractie wordt gedoneerd aan Stichting Naar School in Haïti. De andere helft wordt gebruikt om nieuwe boeken te kopen voor uw eigen schoolbibliotheek.

Verdere informatie:

Leaflet Lezen voor Lezen