10.000 Vrienden

www.10000vrienden.nl

Wij zijn op zoek naar 10.000 vrienden. Niet op Facebook of LinkedIn, maar vrienden die kinderen in Haïti een warm hart toedragen. Vrienden die elk jaar rond kerst € 25,00 kunnen en willen missen om op die manier kinderen in Haïti de mogelijkheid geven naar school te gaan.

De reden? Simpel, onze zoon James komt uit Haïti en heeft hier alle kansen op een ander en beter leven. Dit in tegenstelling tot kinderen die in Haïti leven, het armste land op het Noordelijk halfrond. Toen we James begin 2010 eindelijk konden ophalen in Port au Prince hebben we kennis gemaakt met Haïti. Een arm maar geweldig mooi en trots land in het Caribisch gebied. Tijdens de allesverwoestende aardbeving van 12 januari 2010 waren wij in Haïti en zijn levend onder het puin vandaan gekomen. Dit in tegenstelling tot een aantal medereizigers die samen met hun kinderen helaas om het leven zijn gekomen.

Vanaf dat moment hebben wij besloten wat terug te willen doen. Voor Haïti en voor de kinderen in Haïti die weinig tot geen uitzicht op een goede toekomst hebben. Niet met een eigen initiatief maar door aan te haken bij een reeds bestaande en bewezen stichting. Een kleinschalige stichting die vanuit passie en betrokkenheid alle donaties rechtstreeks in het land besteedt. Dit is de Stichting Naar School in Haïti geworden.

Stichting Naar School in Haïti is al sinds 1998 actief in Haïti en zorgt ervoor dat er intussen 800 kinderen elke dag naar school kunnen en te eten krijgen op schooldagen. Dit alles kost geld, veel geld.
Op jaarbasis zo’n € 250.000,00. Sinds 2010 ben ik voor de stichting actief als ambassadeur.

Om te zorgen dat die ruim 800 kinderen ook in de toekomst naar school kunnen blijven gaan, zoeken wij 10.000 vrienden die elk jaar rond kerst € 25,00 doneren. Wij willen graag dat jij één van die 10.000 vrienden word. Hoe? Ga naar de site: http://www.10000vrienden.nl
Klik op de knop ‘ik wil vriend worden’, vul het webformulier in en wij zorgen dat het voor elkaar komt. Wil je meer weten over de stichting?

Die 10.000 vrienden gaan wij natuurlijk nooit alleen redden. Daar hebben wij jouw hulp bij nodig. Zet al je social media contacten in om deze website en actie onder de aandacht van jouw familie, vrienden, kennissen en collega’s te brengen. Op die manier moet het gaan lukken! Wil je meer weten? Mail ons via info@StichtingNaarSchoolinHaiti.nl.

Namens ons én de kids in Haïti, dank dat je onze vriend wil worden!

André de Leeuw

Ambassadeurs André &  Jeannette zijn het initiatief gestart met als doel zoveel mogelijke donateurs te vinden die ‘vriend’ van onze stichting willen worden. André &  Jeannette zijn op een bijzondere manier aan Haïti verbonden en hebben de aardbeving van 2010 zelf meegemaakt. Geïnspireerd door dit initiatief is ook Marjan Cornelis haar eigen 10.000 vriendenpagina begonnen. Ook die website vind u hieronder.

Onze Stichting is zeer blij met deze acties. Wij bieden de mogelijkheid om, via een eigen webpagina, dit initiatief over te nemen zodat u met uw eigen verhaal mee kunt werken om het doel van 10.000 vrienden voor onze stichting te realiseren. Neem hierover contact op met Marjan Cornelis:  info@StichtingNaarSchoolinHaiti.nl

Actie André & Jeannette:

Actie Marjan Cornelis: