Informatie voor scholen

Twee scholen, ruim 800 kinderen die onderwijs krijgen,  66 Haïtiaanse medewerkers, lesmateriaal, schoolmaaltijden etc. kosten geld. Veel geld. Op jaarbasis bedragen de kosten inmiddels € 250.000,00. Om de scholen draaiende te houden en kinderen naar school te kunnen laten gaan hebben wij uw donaties hard nodig.

Stichting Naar School in Haïti vindt dat ieder kind het recht heeft om naar school te kunnen gaan. Ook als de ouders dat niet kunnen betalen. e ouders die kunnen bijdragen doen dat naar vermogen. De meeste kinderen volgen bij ons echter gratis onderwijs.  Wij zijn geheel afhankelijk van giften uit Nederland.

Help de kinderen van Haïti door een actie op te zetten.

Wilt u onze stichting als school steunen door middel van het opzetten van een inzamelingsactie? Lees over acties op deze site of neem dan contact op met het stichtingskantoor. Zij kunnen u vertellen over de mogelijkheden en hebben materiaal voor het opzetten van een informatieve,  sportieve of educatieve actie. Indien gewenst komt een ambassadeur van de stichting graag een presentatie/gastles geven op uw school.

Met het project “Lezen voor Lezen” hebben wij een interessante actie voor scholen opgezet. Het volledige project is is direct te downloaden, te voorzien van een eigen schoollogo en hier en daar een kleine aanpassing in de tekst en de actie kan starten!

We nodigen u graag uit met deze actie mee te doen.

Gastles

Met veel plezier komt een ambassadeur van onze stichting vertellen over de school in Haïti en over het leven van kinderen in Haïti.

Voorafgaand van een schoolproject is het voor de leerlingen bijvoorbeeld interessant om meer te weten te komen over het land Haïti. In een presentatie wordt een beeld geschetst van het alledaagse leven van kinderen in Haïti. Er wordt ingespeeld op de verschillen, maar kinderen ontdekken ook de overeenkomsten.

Een gastles wordt door een vrijwilliger van de stichting gegeven.