Fietstocht The Ride on Education

The Ride on Education 2020 afgelast!

Prachtige alternatieven die u nog steeds kunt sponsoren!

Met alle onzekerheden die de Corona-maatregelen met zich meebrengen, heeft het bestuur van Stichting The Ride on Education met pijn in haar hart besloten om de tocht van Koblenz naar Hoek van Holland af te gelasten en door te schuiven naar 2021.

Sinds dit besluit zijn er door meerdere deelnemers aan de tocht hartverwarmende alternatieven bedacht. Een van hen gaat op eigen gelegenheid van Koblenz naar Hoek van Holland fietsen of zal, wanneer campings nog dicht zijn, een Marathon lopen van 24 uur. Een ander gaat vanuit huis elke dag 100 km fietsen.

U ziet, u kunt onze kanjers nog steeds van harte sponsoren. Uw bijdrage komt volledig ten goede aan onze school, zodat wij, wanneer onze school weer open mag, kinderen goed onderwijs kunnen blijven geven. Sponseren kan door een gift over te maken op: bankrekening NL49 TRIO 2024 5833 50 t.n.v. The Ride on Education; vermeld hierbij ‘Haïti/ Marijke’ of de naam van een van de andere deelnemers.

Bedenk je eigen vanuit-huis-sponsoractie!

Brengen deze mooie initiatieven uzelf op goede ideeën? U mag natuurlijk meedoen, met uw eigen vanuit-huis-sponsoractie voor het recht op Onderwijs. Houdt u van fietsen, wandelen of hardlopen? Heeft u een andere bijzondere vaardigheid die u kunt inzetten voor kinderen in Haïti? Doe mee, alleen, met vrienden, uw zoon of dochter, samen of in estafettevorm. U kunt een actie doen van 4 t/m 11 juli, het moment waarop The Ride on Education zou plaatsvinden of een eigen moment kiezen. Benader familie, vrienden, buren en collega’s en vraag hen u te sponsoren.

Voor vragen of aanmelden, stuur ons een mailtje op info@StichtingNaarSchoolinHaiti.nl
Bent u begonnen? Mail ons leuke foto’s van uw actie. Wij delen ze graag op onze website en facebookpagina!

Namens alle kinderen in Haïti alvast heel veel dank! Mesi Anpil!

‘The Ride on Education’ is een sponsorfietstocht waarbij geld wordt ingezameld voor kinderen in ontwikkelingslanden.

De achtse editie van The Ride on Education is verplaatst 2021.
De route loopt van de Duitse stad ‘Koblenz’ naar ‘Hoek van Holland’. Een tocht langs de oevers van de mooie kronkelende Rijn. We doorkruisen rustieke landschappen, grote steden als Bonn, Keulen, Düsseldorf, Duisberg en Arnhem en de slingerende rivierdijken van Nederland.

De afgelopen zeven jaar fietsten tientallen sportievelingen ruim 4200 gesponsorde kilometers. In 2013 fietsten wij van de Drentse Hooglanden naar de Schotse Hooglanden. Startpunt was elk jaar het Drentse dorp Beilen. In 2014 ging de fietstocht naar Denemarken. In 2015 naar Frankrijk en in 2016 naar het Harzgebergte in Duitsland. In 2017 was het thema van de fietstocht ‘water’ en fietsten wij +/-600 km langs Nederlandse en Belgische wateren naar het eindpunt bij Brussel. In 2018 fietsten we naar Trier in Duitsland. En in 2019 startte we vanuit Eindhoven en fietsten we naar de Notre-Dame in Parijs.

De fietstocht is prachtig! “Het is een heerlijke vakantie, we komen op mooie pekken en zijn blij dat we geld bij elkaar fietsen voor kinderen in ontwikkelingslanden om naar school te kunnen. Dat schept een bijzondere band.” vertelde een eerdere deelnemer; “Iedereen fietst zijn eigen tempo, maar onderweg kom je elkaar steeds weer tegen. Elke avond werd ik met gejuich ontvangen door wie al was gearriveerd. Ik ontmoette fijne mensen en had boeiende gesprekken.”

Fietst u in 2021 met ons mee?

U bent van harte welkom! Geniet met uw zoon, dochter of kleinkind van een mooi fietsavontuur! Beleef met uw schoolklas of sportvereniging een bijzondere en sportieve week van samen optrekken voor een prachtig doel! Of fiets alleen mee of met een vriend(in); u ontmoet zeker leuke mensen.

Waarom zo’n avontuur?

Fiets en laat je tegelijkertijd sponsoren voor onderwijs in ontwikkelingslanden! Onderwijs is de basis voor de ontwikkeling van samenlevingen. Miljoenen kinderen ontvangen geen enkele vorm van onderwijs, en westerse landen maken steeds minder geld vrij voor onderwijs in ontwikkelingslanden.
Vanuit een particulier initiatief uit Midden-Drenthe is een gesponsorde fietstocht naar verschillende bestemmingen georganiseerd met als doel de diverse onderwijsprojecten in ontwikkelingslanden te financieren.

Wat onderscheidt deze tocht van andere sponsortochten?

Elke deelnemer kan het onderwijs-sponsordoel van zijn keuze inbrengen (passend in de doelstelling, ter beoordeling van het bestuur). Het minimum-sponsorbedrag dat moet worden ingebracht bedraagt € 250,–. Maar daar kunt u uw vrienden, familie, kennissen, collega’s, etc. natuurlijk bij inschakelen.

Begin- en eindpunt van de tocht liggen vast, daartussen bestaat veel individuele vrijheid voor de deelnemers. Ook is er gelegenheid voor bezoek aan toeristische hoogtepunten.

Dagelijks wordt 70-80 km gefietst. De tocht zal voor kinderen en minder-geoefenden  dagelijks in twee etappes worden ingedeeld van elk ongeveer 45 km. Je kunt dan ’s morgens fietsen en  ’s middags met de auto verder worden gebracht, of andersom. We gaan er echter vanuit dat de meeste deelnemers de volle lengte kunnen fietsen.

Alle soorten niet-gemotoriseerde fietsen zijn toegestaan, dus ook ATB, racefiets, E-Bike, handbike, ligfiets. De organisatie regelt de route, campings en vervoer voor de bagage. En er is een breng- en retourservice naar Koblenz en vanaf Hoek van Holland (ca. €60,– p.p.). In principe zal onderweg worden gekampeerd. Deelnemers mogen in de overnachtingsplaatsen gebruik maken van een hotel, B&B of (begeleidende) camper. Hierin moeten ze dan wel zelf voorzien m.b.t. locatie.

De inschrijvingskosten bedragen slechts € 35,–. Alle kosten onderweg (w.o. camping en maaltijden) betaalt iedere deelnemer zelf.

Meld je aan!

Hebben deze tocht en de doelstelling uw interesse? Meld u aan, en informeer uw vrienden en familie, op de website van The Ride on Education!
Gebruik uw adresboeken, e-mail en tweet, zet het op Facebook. Wij benaderen de lokale media.

Kijk voor meer informatie op www.therideoneducation.nl
Of volg hen op: Facebook van The Ride on Education

Uitzending RTV Drenthe 22 juli 2017

In 2017 maakte RTV Drenthe een korte reportage van de start van The Ride on Education in Beilen: