Deze zomer fietsen voor onderwijs in ontwikkelingslanden? Doe mee aan de leukste fietsweek van het jaar!

The Ride on Education organiseert jaarlijks een fietsweek om onderwijs mogelijk te maken en te verbeteren voor kinderen in ontwikkelingslanden. U kunt fietsen voor prachtige goede doelen. U kiest zelf! Ook onze Stichting Naar School in Haïti doet mee.

Dit jaar gaat de tocht van Koblenz naar Hoek van Holland; de tocht die we vorig jaar zomer hadden willen fietsen, maar toen niet door kon gaan.
De organisatie houdt de ontwikkelingen m.b.t. de huidige corona-maatregelen nauwlettend in de gaten en natuurlijk ook of de campings in zowel Duitsland als Nederland open (mogen) zijn. De plannen liggen klaar en worden definitief als ze zeker weten dat er geen belemmeringen zullen zijn die roet in het eten kunnen gooien. En mocht Duitsland deze zomer nog onvoldoende open zijn, dan kan de route nog op het laatste moment wijzigen in bijvoorbeeld een mooi rondje Nederland.

Wanneer?
zaterdag 10 juli 2020 t/m zaterdag 17 juli 2020

Start
Bij het Deutsches Eck te Koblenz (Duitsland). Hier verdwijnt de Moezel in de Rijn. Deze mooie locatie staat ook op de UNESCO werelderfgoedlijst.

Eindbestemming
Hoek van Holland (Nederland).

Route
Over de rivierdijk van de mooie en kronkelende Rijn via o.a. de steden Bonn, Keulen, Düsseldorf, Duisburg en Wesel naar Arnhem en dan over de fraaie Nederlandse rivierdijken tot voorbij Rotterdam. We passeren rustieke landschappen, grote steden, veel bezienswaardigheden, slingerende dijken, rustige en drukke stukken. De mooiste oevers worden gebruikt, dus hier en daar zal een brug en een veerpont worden genomen.

Aantal km’s
In totaal wordt er een kleine 600 km gefietst. Iedere dag gemiddeld 70-80 km. Halve dag etappes fietsen kan ook; ong. 40 km. U rijdt de andere helft dan mee met de transportservice. U kunt hier iedere dag gebruik van maken, maar ook alleen enkele dagen.

Overnachting
De organisatie reserveert voor elke nacht een camping. Elders overnachten, bijv. B&B of hotel, is ook mogelijk op eigen initiatief.

Folder
De folder kunt u hier bekijken: shorturl.at/cjzM1

Vragen?
Wilt u meer informatie? Heeft u vragen? Bezoek www.therideoneducation.nl of mail naar: info@therideoneducation.nl
U mag ons ook mailen op info@stichtingnaarschoolinhaiti.nl. We hebben veel bruikbare tips om het minimale sponsorbedrag te werven.

Deelnemen?
Ga naar www.therideoneducation.nl en klik op de rode knop ‘Aanmeldformulier’ om het inschrijfformulier te downloaden!

Er doet elk jaar een fijne groep mensen mee om mee op te trekken!