~~ Marathon actie ~~

Op 13 juli loopt Rene Delsink de halve Marathon voor Stichting Naar School in Haïti. Lees hieronder zijn inspiratie en steun Rene.

Rene schrijft:
Op 13 juli ga ik mijn 2e halve marathon lopen. (1e in 1.48.40, 28 oktober 2018)
Dit keer loop ik voor de Stichting Naar School in Haïti. Dat doe ik omdat de kinderen op Haiti, buiten de stad, gemiddeld een halve marthon per dag lopen om naar school te kunnen.

Deze stichting, van Marijke Zaalberg uit Westerbork, zorgt al meer dan 20 jaar hoog in de bergen 45 km ten zuiden van de hoofdstad Port au Prince, voor gedegen onderwijs aan de allerarmsten op een plek waar geen of nauwelijks scholen zijn.
Op dit moment omvat dit een groep van 800 kinderen die hierdoor in ieder geval 1 maaltijd per dag krijgen en onderwijs kunnen volgen.

Haïti is het armste land van het westelijk halfrond en het geboorte land van onze zoon.
Eind september gaan mijn zoon, vrouw en ik persoonlijk Haïti bezoeken en zullen onze bijdrage en inzameling daar symbolisch overhandigen.
Onze zoon zal voor het eerst zijn geboorte land ervaren en wij gaan voor de 3e keer het land en het fantastische werk van www.stichtingnaarschoolinhaiti.nlbezoeken.
Als blijk voor hun goede werk ben ik een inzamelingsactie onder mijn klanten begonnen met als tegenprestatie de halve marathon.
Maar natuurlijk hoef je geen klant te zijn om een steentje bij te dragen. Dus wil je mij en dus met name de stichting steunen? Maak dan een bedrag over naar R. Delsink NL65ABNA0513302050 ovv Actie Haïti.

Indien je meer wilt weten over het werk van de stichting of een andere vraag omtrent deze actie hebt, laat mij dat dan weten.