Mariemirca Mérisier, ons nieuwe bestuurslid, stelt zich voor

Mijn naam is Mariemirca Mérisier van den Berg en ik ben geboren in Pétion-Ville, Haïti. Ik ben geadopteerd en naar Nederland gekomen toen ik 3 jaar oud was. Ik ben opgegroeid in Alkmaar en inmiddels al 26 jaar in Nederland. Ik ben een startende ondernemer en maak met veel plezier handgemaakte bruidsjurken en miniatuurontwerpen voor mijn bedrijf Mérisier Bridal. Door mijn adoptieouders ben ik natuurlijk bekend met Stichting Naar School in Haïti en heb door de jaren heen veel steun van Marijke ontvangen.

Ik heb mijn biologische familie in Haïti in 2017 terug kunnen vinden via Facebook en in 2019 heb ik zelfstandig de reis gemaakt naar Haïti om al mijn familieleden te ontmoeten. Dat was erg spannend en ik moest er de nodige moed voor opbrengen, maar ik kan met heel veel trots vertellen dat het een geweldige ervaring was! Haïti ligt me na aan het hart en met alle problemen in het land zoek ik steeds nieuwe wegen om te kunnen helpen. Zo ben ik ook bij het bestuur van de stichting gekomen en ik ben extra trots om mij voor te stellen als de eerste Haïtiaan in het bestuur! Ik ben erg warm ontvangen door mijn nieuwe collega’s en hopelijk ontmoet ik ieder op onze jaarlijkse ontmoetingsdag op 5 november.
Groeten en tot snel!