Nieuwe zonnepanelen doen hun werk goed

De installatie van de nieuwe zonnepanelen en accu’s is voor de jaarwisseling voltooid. Het systeem draait goed. Kempès liet na de eerste week draaien op het nieuwe systeem weten, dat ze het aggregaat nog niet hebben hoeven gebruiken, terwijl er weinig zon was. Wat zijn we blij met dit nieuws. Dit geeft rust, vooral ook voor Kempès en zijn team. En het bespaart veel diesel en geld.

Vlak voor de jaarwisseling heeft ons bestuur besloten nog een investering te doen van € 3.900,- om de oude zonnepanelen en accu’s te hergebruiken. Zo blijven de oude zonnepanelen en accu’s benut en kunnen zij de nieuwe installatie ondersteunen en gezamenlijk voldoende stroom blijven opwekken voor de school. Er waren leidingen en bedrading over van de nieuwe installatie en er konden eletriciteitskabels uit Nederland die op school lagen opgeslagen worden gebruikt. Zo konden we de kosten lager houden.

Met deze laatste investering bedragen de kosten voor duurzame energie voor de school in totaal € 20.500,-

Wilt u mee-investeren in ons project voor duurzame energie? Kijk voor meer informatie op project duurzame energie of mail naar info@stichtingnaarschoolinhaiti.nl