Onze maart 2023 nieuwsbrief! Lees hem hier

Nieuwsbrief # 1 – 2023

De situatie in Haïti is slecht, zeer slecht. Dit komt doordat bandieten in 60 % van het land de baas zijn. Alle mensen leven met stress. De handel ligt stil, de prijzen van de eerste levensbehoeften schieten omhoog. Veel is niet meer te koop. Gelukkig kunnen de mensen in onze schoolwinkel rijst, bonen en olie kopen. Het is erg moeilijk om alle artikelen in te kopen. Veel is niet meer te krijgen.

In al deze moeilijkheden is het heel fijn dat onze school elke dag open is en onze leerlingen elke dag een warme maaltijd krijgen. Gelukkig komen de bandieten niet bij ons in de bergen. Dat komt omdat onze school 10 km ten zuiden van Kenscoff in de bergen is gebouwd, dus nogal afgelegen. De mensen rond de school zijn arm, voor de gangsters is er niets te halen.

Er zitten 277 leerlingen bij ons op school. Zij kunnen kind zijn, zij leren en spelen en zijn blij. Dat is zo fijn voor hen! Dit alles is mogelijk door onze donateurs en de inzet van directeur Kempès en zijn team. Echt geweldig! Veel dank!