Water-Actie

Na orkaan Matthew heeft Stichting Naar School in Haïti de bevolking rondom de school in Kablain (Haïti) geholpen met noodhulp waaronder kleding, voedsel en drinkwater. Daarnaast konden wij gezinnen helpen d.m.v. uitdelen van zaaigoed voor de moestuin en het herstellen van de veestapel d.m.v. geiten.

Wij zien dat schoon drinkwater na elke natuurramp een terugkerend probleem is. Schoon en veilig drinkwater is van levensbelang!
De allerarmste gezinnen kunnen geen drinkwater kopen en kinderen krijgen water te drinken uit een vervuilde beek. Ook maanden ná een aardbeving of orkaan is dit een groot probleem en een ziekteveroorzaker onder de zeer arme bevolking.
Na orkaan Matthew hebben wij tien Ibota waterfilters kunnen testen in Haïti. De mobiele filters zijn een succes en makkelijk in gebruik. Diverse mensen hebben gemeld dat zij graag een waterfilter willen sponsoren. Daar is spontaan de ‘Wateractie’ uit ontstaan.

Wat is het plan? Samen met leerkrachten hebben wij een ‘WATERproject’ opgestart. Er worden Ibota waterfilters gekocht en uitgeleend aan de zeer arme bevolking. Ons doel is om elk gezin met een leerling op onze school een waterfilter te geven. Op school zullen wij ouders en leerlingen praktische en theoretische uitleg geven over veilig drinkwater en het juiste gebruik van het filter.

Als u de bevolking in Haïti wilt steunen en voor een familie een waterfilter wilt kopen,
boek dan € 75 over op rekening NL57 RABO 0369 466 500 t.n.v. Stichting Naar School in Haïti. Vermeldt in de omschrijving ‘VEILIG WATER’. Hartelijk dank!