Project Schoolbakkerij – vakschool

Brood (bakken) voor nu en in de toekomst

Steun het project schoolbakkerij-vakschool

Haïti verkeert al jaren in een grote crisis met politieke onrust en bendes die veel leed aanrichten. Daardoor staat ook de voedselvoorziening onder grote druk. Veel mensen hebben honger. Mensen in de omgeving van onze school wonen op afgelegen plekken in de bergen. Zij kunnen nauwelijks eten kopen en lopen uren om eten te vinden.

De kinderen op onze school krijgen elke ochtend een boterham met pindakaas. Hiermee geven we onze leerlingen een goede start van de dag. Maar voor onze schooldirectie is het een te zware opgave om meerdere keren per week brood te kopen, want er is bijna nergens brood te verkrijgen.

Daarom starten wij het project Schoolbakkerij-vakschool; een bakkerij op ons schoolterrein waar we brood bakken voor én met de leerlingen van onze school. Een project met drie mooie doelen:

• elke dag twee boterhammen met pindakaas voor onze leerlingen als ontbijt
  • elke dag brood te koop in onze schoolwinkel voor mensen in de omgeving
  • we leren (een deel van de) leerlingen een ambacht; het bakkersvak

Om dit prachtige project te realiseren is € 46.500,- nodig.

Wilt u ons project steunen?
Maak uw bijdrage over op NL57 RABO 0369 4665 00 of NL20 TRIO 0320 3640 03 t.n.v. Stichting Naar School in Haïti onder vermelding van ‘schoolbakkerij’. Of help ons mee met het inzamelen van geld door uw eigen actie te starten. We denken graag met uw mee.

Neem voor meer informatie contact met ons op (info@StichtingNaarSchoolinHaiti.nl) of lees het projectplan. Bellen mag natuurlijk ook (0524-856 239 of 06-290 044 33).

Hieronder kunt u de flyer en het projectplan downloaden.

Bedankt voor uw steun! Mesi anpil!

Klik hier om de Flyer Schoolbakkerij – vakschool te downloaden

Klik hier om het Projectplan Schoolbakkerij – vakschool te downloaden

Het projectplan is geschreven door de directeur van onze school, Kempès in nou overleg met Marijke Zaalberg. Wij hebben het van Frans naar het Nederlands vertaald.
Kempès heeft veel energie in het plan gestoken en het heeft hem ook veel energie teruggegeven.
Het doet hem en het hele team van de school ongelooflijk veel goeds dat wij in deze tijd in een voor hen en de omgeving zo’n belangrijk en hoopgevend project willen investeren. Het is voor hen een droom die uitkomt.

Help ook mee om deze droom werkelijkheid te laten worden en steun dit prachtige project!