Bekendmaking eindbedrag Sponsorfietstocht 2018

Op zaterdag 21 juli ging de zesde editie van The Ride on Education van start om geld in te zamelen voor vier goede doelen die zich inzetten voor onderwijs in ontwikkelingslanden, te weten:
– Stichting Verre Naasten (Zuid-Afrika);
– Stichting Naar school in Haïti (Haïti);
– Stichting Lusulu (Zimbabwe);
– World Without Obstacles (India).

De fietsers kozen ook dit jaar weer zelf voor welk doel ze gingen fietsen. Ook na de tocht kwam er nog veel sponsorgeld binnen, wat natuurlijk allemaal nog mee telde. Onze penningmeester is aan het tellen en rekenen geslagen en aan het einde van de week worden de opbrengsten overgemaakt naar de stichtingen.

Met veel trots en blijdschap kunnen we namelijk bekendmaken dat de 28 fietsers die deze zesde editie in de hitte mee fietsten naar Trier, aan de Moezel in Duitsland, tezamen het prachtige bedrag van €23.123,45 bij elkaar gefietst hebben!

In de eerste vijf jaren werd er al €121.821 opgehaald, incl. de bijdrage van Wilde Ganzen. Wanneer we de totaalstand van dit jaar daarbij optellen, komen we uit op €144.953,45 voor onderwijs in ontwikkelingslanden! Wie had dat gedacht en durven dromen, toen we zes jaar geleden van start gingen!

Bij deze maken we ook graag even van de gelegenheid gebruik om nog een woord van dank uit te spreken naar iedereen die in de afgelopen zes jaar mee heeft gefietst, heeft gesponsord, ons heeft aangemoedigd, ons heeft gevolgd en iedereen die onze berichten hier op Facebook een ‘like’ gaf of ze heeft gedeeld.

Laten we niet vergeten waar we het allemaal voor doen: de stichtingen waarvoor we fietsten kunnen zó veel goeds doen met al het geld dat binnen komt. Met goed onderwijs kunnen ze echt het verschil maken voor kinderen die opgroeien in ontwikkelingslanden!

VOLGEND JAAR…
Met het plaatsen van de updates en de foto’s heeft u de tocht weer nauwgezet kunnen volgen. Dat dit erg leuk gevonden werd wisten we al, maar wellicht heeft het er ook toe geleid dat u zo enthousiast bent geworden dat u ook mee wilt fietsen volgend jaar?

De eindbestemming voor volgend jaar is nog niet bekend, maar volg ons hier en u blijft op de hoogte!