Blije en dankbare gezichten bij het uitdelen van voedselpakketten

De dankbaarheid is van hun gezichten af te lezen. Op 30 juli en op 6 augustus hebben wij 120 van de allerarmsten gelukkig kunnen maken met een voedselpakket. Deze mensen hebben nu voor enige tijd een bord warm eten en zij kunnen gaan slapen met een volle buik en een gerust hart, wetende dat er morgen ook weer eten is. Onder de allerarmsten kiezen wij zwangere vrouwen en bejaarden. Voor hen is het extra moeilijk om voor eten te zorgen. De mensen lopen ver, veel van hen wonen ruim 10 km verderop in de bergen. Op 6 augustus kwamen er mensen uit Sonis en omgeving. Dat is echt ver lopen via KalfouBadio over smalle, dalende en stijgende paadjes steeds verder de bergen in.

Het is voor mensen die in Nederland wonen maar moeilijk voor te stellen in welke omstandigheden deze mensen verkeren en hoe groot op dit moment de problemen in Haïti zijn. De Gourdes devalueert enorm, 1 USD is inmiddels 120 Gourdes. De prijzen van voedsel blijven stijgen. De armoede is beangstigend. De veiligheid in veel streken gaat ziende ogen achteruit. Bandieten schieten en doden elkaar maar ook onschuldigen en zelfs kinderen en baby’s worden geraakt door kogels en sterven. Heel dankbaar zijn wij dat het bij ons in de bergen rustig en veilig is. Wij hoeven op onze school niet in angst te leven.

Deze voedseluitdeling werd mogelijk gemaakt door een gift van Stichting Hart voor Kinderen. Veel dank aan Louis en Erna!

Ook u kunt de mensen uit Haïti helpen met een voedselpakket. Wij hopen dat er voldoende giften binnen blijven komen, zodat wij nogmaals voedselpakketten kunnen uitdelen. Bij voorbaat veel dank!

Uw gift is welkom op  NL57 RABO 0369 466500 t.n.v. Stichting Naar School in Haïti.