Een prachtige ontmoetingsdag op zondag 3 oktober

Afgelopen zondag was onze ontmoetingsdag. Het was een mooie en gezellige dag met een fijne groep mensen en kinderen, allemaal op de een of andere manier verbonden met Haïti. Buiten regende het; wij zaten knus binnen in het dorpshuis van Windesheim, onze vaste locatie voor deze dag sinds een aantal jaren. Van elke 10 euro toegang voor koffie, thee en de lunch, doneerde het dorpshuis 3 euro aan onze stichting.  Geweldig! Heel veel dank hiervoor Rob en Rolinde!

Drie kinderen hadden al voor de ontmoetingsdag een eigen sponsorloop gedaan en samen € 210,- opgehaald. Zij overhandigde het geld aan Marijke Zaalberg. Wat een kanjers zijn jullie Lisa, Britt en Tess! Geweldig gedaan! Dank jullie wel!

Peter Koopmann en Marijke Hilverda stelde zich voor als nieuwe bestuursleden van onze stichting door elkaar te interviewen.

Marcel Catsburg hield een prachtige, hoopgevende en inspirerende lezing over de kracht van Haitiaanse mensen; Zij zijn zoveel meer dan de armoede en moeilijke omstandigheden waarin zij leven. Hij vertelde over de historie van de grondpatronen die hen hebben gevormd. Ook liet hij zien waar onze verantwoordelijkheid ligt. Wat hebben zij van ons nodig? Wat kunnen wij doen om hen verder te helpen? En waarom heeft dat juist wel zin, ook al lijkt hun situatie vaak zo uitzichtloos?

Marijke Zaalberg vertelde over hoe het gaat op school, met mooie foto’s en video’s erbij, en over de verschillende projecten die met hulp van diverse organisaties en particulieren mogelijk zijn, zoals de computerlessen, de minibieb, de grote wasbakken op het schoolplein, de schoolmaaltijden en de voedselpakketten.

Ons bestuurslid, Age Braad, praatte de dag op een sfeervolle en vrolijke manier aan elkaar.

En Jannie Sikkema verkocht veel van het Haitiaanse handwerk en kunst die Marijke vanuit Haïti meeneemt. Heel veel dank Jannie!

Na een heerlijke lunch met friet en snacks speelden we de Haïti Bingo met prachtige prijzen die Peter Koopmann hiervoor ter beschikking stelde.

En de kinderen hadden de hele dag de grote gymzaal tot hun beschikking, waar zij voetbalde en op het springkussen speelden.

Kortom een hoopgevende en inspiratievolle dag met warme ontmoetingen en veel gezelligheid.

Veel dank aan iedereen die de ontmoetingsdag tot een mooie dag heeft gemaakt!