Eerste begin van het nieuwe schooljaar 2020-2021

Afgelopen maandag zijn onze 9e klassers weer naar school gekomen. Zij gaan zich voorbereiden op het staatsexamen van half oktober. Wat fijn dat de eerste kinderen weer op school zijn na zo’n lange tijd.

Het is wel even wennen voor iedereen. De kinderen werden met een infrarood thermometer getest. Niemand had koorts. Wel waren er leerlingen zonder uniform en mondkapje. Dat was jammer; zij konden terug naar huis. De leerlingen zitten op meer dan 1 meter afstand van elkaar, zij dragen ook in de klas hun mondkapje. Thuis zijn zij dit niet gewend, dus is het echt moeilijk voor hen. De kop is er af, de eerste leerlingen hebben weer les.

Jonel desinfecteren na schooltijd met onze nieuwe spuit de belangrijkste dingen. De wasbakken, waar iedereen handen kan wassen, worden gemaakt. Er is veel te regelen om de kinderen veilig naar school te kunnen laten gaan.

Medio september komen de anderen kinderen naar school. Zij zullen in ochtend- en middaggroepen les krijgen, zodat er minder kinderen tegelijkertijd op school zijn.