Voedselpakketten voor ouderen en zwangeren

Op maandag 29 juni 2020 hebben we weer voedselpakket en zaden uitgedeeld aan de allerarmsten uit de ruime omgeving van onze school. Deze distributie is weer mogelijk gemaakt door Hart voor Kinderen, door Erna en Louis. Dank jullie wel dat jullie je zo inzetten voor de mensen in Haïti die honger hebben! Eén vrouw kwam zelfs uit Séguin.

Deze keer is er gekozen voor bejaarden en hoog zwangeren en zeer arm. Bejaarden mochten een kind of kleinkind meenemen om het voedselpakket te dragen. Maar liefst 232 pakketten hebben we uitgedeeld. Nobert int de kaartjes, geeft broccoli of kool zaden en laat de mensen doorlopen. Nobert weet aan de hand van de nummers op de kaartjes uit welke omgeving de mensen komen. Ik heb nog nooit op een dag zo vaak ‘Dank je wel’ gehoord. Dit geeft deze arme Haitianen niet alleen eten voor enige tijd, maar ook hoop en vertrouwen voor de toekomst. Over enkele weken kunnen wij met alle giften die wij ontvangen weer een groep allerarmsten een voedselpakket geven. Dank u wel! Mesi Anpil!

Marijke Zaalberg

Marijke heeft nog veel meer foto’s en filmpjes van de uitdeling op facebook geplaatst. Kijk op onze Facebookpagina om ze te bekijken.

Wilt u de mensen in Haïti rondom onze school ook steunen met voedsel voor vandaag en morgen? Maak u bijdrage over op onze bankrekening NL57 RABO 0369 466500 t.n.v. Stichting Naar School in Haïti. Vermeld er s.v.p. bij ‘Rijst en zaden’. U geeft een gezin hoop in een moeilijke tijd!