In herinnering: Leny Schepel

Tot ons grote verdriet hoorden wij dat onze vrijwilligster en mijn lieve vriendin Leny Schepel op 14 oktober 2021 is overleden. Leny was er vanaf de oprichting van onze stichting bij om te helpen. Of het nu het bemannen van een kraampje was of nieuwsbrieven samen met haar familie in enveloppen doen; niets was haar te veel. Ze reisde zelfs zes jaar lang, drie maanden per jaar, met mij mee naar Haïti. Ook daar was zij een enorme hulp. Alles wat nodig was pakte zij aan. Ze deed juist het minder leuke werk, zoals het opruimen van vele spullen in oude dozen die meerdere keren waren verhuisd. En ze heeft onze kinderen zoveel liefde en aandacht gegeven. Ze genoot ervan om met de kinderen in de kleuterklas te spelen. Jarenlang heeft ze Kathia en Genia geknuffeld en voor hen helpen zorgen. Ook samen hadden we het heel gezellig; veel waardevolle gesprekken en samen te voet de bergen in of in de Rhino ver de bergen in voor een wandeling of om kleding uit te delen. Zij was een enorme steun. Leny had een groot hart dat met Liefde en Licht was gevuld en altijd straalde. Sinds enkele jaren kon Leny door ziekte niet meer met mij mee, iets dat zij heel verdrietig vond.

Dank je wel Leny, voor wie je was en bent en voor alles wat je mij en de kinderen in Haïti hebt gegeven. Voor altijd in mijn en ons hart.

Marijke Zaalberg