Marijke Hilverda stelt zich voor als nieuw bestuurslid

‘Het liet en laat ons niet meer los.’

Mijn naam is Marijke Hilverda. Ik ben 46 jaar, getrouwd, en woon in Zeist. En sinds vorige maand mag ik deel uitmaken van het bestuur van Stichting Naar School in Haïti. In 2014 kwam ik voor het eerst met Haïti in aanraking. Mijn man en ik hielpen mee in de laatste fase van herbouw van een school. Daarna zijn we een keer of vijf met een Amerikaans/Canadees team meegereisd om medische hulp te verlenen in dorpen in het midden en zuiden van Haïti.

We zijn geraakt door het land en zijn inwoners, door de armoede en de veerkracht van mensen, door de schoonheid van het land en door hoe moeilijk het leven daar is. Het liet en laat ons niet meer los en inmiddels voelen we ons, via een aantal Haïtianen die we beter kennen, echt verbonden met het land.

Ook kregen we een band met École Soleil de Hollande. Op een conferentie kwamen we in gesprek met een van de vrijwilligers, die ons in contact bracht met Marijke. We hebben toen kennisgemaakt en contact gehouden. Na de ontmoetingsdag in 2019 besloten we in 2020 de school te bezoeken met een mooie donatie voor de minibibliotheek en de kantine.

Het was een mooie tijd; bezoek aan de school, genieten van de omgeving en helpen bij het indelen en rondbrengen van de bibliotheekkisten. Achteraf waren we er in het oog van de storm, want in de maanden ervoor en in de tijd erna was dit bezoek niet mogelijk geweest.

Tijdens ons bezoek vroeg Marijke of een van ons het bestuur wilde versterken en na nadenken en het afsluiten van andere bezigheden heb ik besloten daar ‘ja’ op te zeggen. Verder kennismaken doe ik graag op de volgende ontmoetingsdag. Tot dan!

Marijke Hilverda