Liselore werkt als vrijwilligster in Haïti

Ik zal mijzelf eerst even netjes voorstellen: mijn naam is Liselore, ik ben 17 jaar oud en heb een grote passie voor sport, muziek en kinderen vermaken. Een jaar geleden zat ik in mijn eindexamenjaar van de Havo. Ik was aangenomen voor de opleiding sportdocent maar diep in mijn hart wilde ik naar het buitenland om kinderen te helpen aan een betere toekomst. Maar omdat ik toen nog maar 16 jaar oud was ging dat plannetje niet door. Ineens kwam deze stichting op mijn pad. Alsof het gewoon mijn lot was.

Op 29 augustus was het dan zo ver. Ik vloog naar het eiland Haïti. Door een eerdere reis naar Nigeria, dat was vanwege de adoptie van mijn broertje, wist ik een beetje wat ik kon verwachten. Wat mij als eerste opviel was dat beide landen dezelfde geur hebben, heel apart! In de loop van de dagen viel mij ook het andere leven op. Hier is het niet normaal om naar school te gaan, ‘s avonds naar training te gaan, drie keer per dag een maaltijd te hebben. En dat soort voor ons gewone dingen. Na een week begon hier het schooljaar en dus ook mijn nieuwe leventje.

Elke dag begint met het controleren van de schoolpasjes bij het hek. Daarna heb ik vaak eerst een aantal muzieklessen samen met Exany en vanaf half elf beginnen de sportlessen samen met Luckson. Ik heb daar ontzettend veel plezier in!

Aan het eind van de middag probeer ik samen met Luckson een nieuw sportspelletje uit met de kinderen van hier. Daarna geniet ik samen met Marijke van het spelletje HayDay onder het genot van een koekje en een kop thee. En ‘s avonds eten we wat, samen met Kathia en Genia en een paar uur later gaan we alweer naar bed. Ik geniet hier volop en kom graag nog eens terug!

Groetjes,

Liselore Blaauw