Onze september nieuwsbrief! Lees hem hier!

Hoe ging het deze zomer op onze school in Haïti? U leest het in onze nieuwsbrief van september.

Klik hier voor onze nieuwsbrief van september 2022

Wij schreven de nieuwsbrief tijdens de schoolvakantie. Inmiddels is het nieuwe schooljaar begonnen. Onze directeur Kèmpes knapt weer op en verwelkomt in dit nieuwe schooljaar 270 leerlingen. Op de eerste schooldag kreeg elk kind een voedselpakket t.w. van € 15,- mee naar huis. Zo hielpen we de ouders om hun kind al vanaf de eerste schooldag naar school te laten gaan. U leest erover in de nieuwsbrief. Er kwamen die eerste dag al 192 kinderen naar school.

We zijn heel trots dat de leerlingen al de hele maand onderwijs krijgen en heel blij dat we hen elke dag een warme maaltijd kunnen geven. Dit is extra bijzonder omdat de regering besloot dat scholen pas op 3 oktober open mogen gaan. Onze directeur Kèmpes en zijn team besloten de school wel op 1 september te openen en de kinderen onderwijs te geven. De kinderen kwamen daarom deze maand niet in hun schooluniform, maar dragen hun eigen kleding. Een heel moedig besluit en een fijne oplossing, want school is juist in deze onveilige tijd zo ongelooflijk belangrijk voor de kinderen.

Veel leesplezier!