We kijken terug op een prachtige jubileum Ontmoetingsdag

Zondag 26 mei jl. vierden we ons 25 jarig bestaan tijdens de Ontmoetingsdag in Windesheim. Samen met donateurs en vrijwilligers. Deze keer waren er ook veel uit Haïti geadopteerde jongeren. Heel fijn dat zij er ook waren.

Wat was het een prachtige en feestelijke dag. Het was inspirerend hartverwarmend en bemoedigend met zoveel mensen ons jubileum te vieren. Allemaal mensen met een groot hart voor Haïti en onze school.

Marcel Catsburg inspireerde ons met zijn lezing ‘tussen kwetsbaarheid en kracht’. Hij stond stil bij wat er in deze tijd in Haïti gebeurt en wat de Haïtianen kwetsbaar maakt. Maar bovenal vertelde hij over de kracht en mooie waardes van de Haïtianen: “We zijn als riet, we buigen wel maar breken niet”. Het wordt prachtig bezongen in het lied Wozo van BélO, dat Marcel aan het begin van zijn lezing liet horen. https://www.youtube.com/watch?v=ki0k9Wx-bfA

Marijke Zaalberg nam ons mee in 25 jaar Stichting Naar School in Haïti. Een mooie reis door vele foto’s en verhalen. Klik op de link om haar fotoverslag te bekijken: Presentatie Marijke, 25 jaar Haïti.

Donald en Rosemond Scheps stelde zich voor als nieuwe bestuursleden en maakte bekend dat zij uit de inzamelingsactie die zij startte na DNA onbekend, € 2.000,- doneren aan onze stichting. Daar zijn we natuurlijk ongelooflijk blij mee.

Onze voorzitter Peter Koopmann introduceerde ons nieuwe project “schoolbakkerij-vakschool”, dat hoop en licht brengt in deze donkere tijd.
We hielden ’s middags een verloting waarvan de opbrengst bestemd is voor de schoolbakkerij. Geweldig hoe gul de mensen hebben gegeven: we hebben met de Ontmoetingsdag  de eerste € 2.000,- voor de schoolbakkerij opgehaald. Een geweldige start!  Kijk hier om meer te weten over dit belangrijke en hoopgevende project.

Vena Nieuwelink verraste ons met een heerlijke Haïtiaanse lunch. Samen met haar stralende persoonlijkheid werden haar kookkunsten tot een waar feest.

We kijken met veel dankbaarheid en trots terug op deze mooie dag! Bedankt aan iedereen die erbij aanwezig was en aan alle mensen die meegeholpen hebben!